eBox: informatie en gebruik

17/07/2018

ebox_kwaliteit.jpg

De "eBox" is het platform van onlinediensten van de sociale zekerheid. Het is een elektronische mailbox waarmee elke burger op een gecentraliseerde en beveiligde manier officiële documenten kan ontvangen van de verschillende diensten.

Elke burger kan zijn eBox activeren door middel van zijn e-mailadres. Zodra er daarna een publicatie in uw eBox verschijnt, ontvangt u een verwittiging. Om toegang te krijgen tot uw eBox en de documenten te raadplegen op een veilige manier dient u zich aan te melden via uw identiteitskaart (eID) of via uw token.

Voortaan krijgt u dan, mits uw akkoord, de bewijsstukken van uw verpleegkundige elektronisch doorgestuurd.

 

 

Inschrijvingsprocedure eBox

Verbind uw kaartlezer met uw computer en steek er uw identiteitskaart in.

Open uw Internet Explorer en ga naar de volgende website: http://www.mysocialsecurity.be/

Klik op " Aanmelden via elektronische identiteitskaart "

 
Klik op " Aanmelden "
 
 
Klik op " Gelieve een e-mailadres op te geven "
 
Vul uw e-mailadres in volgend scherm in en geef dit een tweede keer in ter verificatie.
Vink " Ik bevestig dat ik het gebruikersreglement gelezen en begrepen hebt " aan en klik op " Bewaar ". U bent nu ingeschreven op het platform.
 
 
 

Mijn eBox raadplegen (patiënt)

 

 

In dit venster krijgt de patiënt zijn eBox berichten te zien:

  • Klik op 1 van de berichten om het betreffende bericht te downloaden.
  • Klik in de blauwe balk met eBox om alle berichten te openen.

Maak een afspraak

Vul je gegevens in en wij nemen met u contact op. Zo kunnen we opzoek gaan naar een geschikt moment  om af te spreken om al je vragen te beantwoorden.

Contacteer ons