Inlezen e-ID patiënt bij elk bezoek vanaf 01/10/2017

04/09/2017

kaartlezer.jpg

 90% van de bezoeken

Voor ieder bezoek dat je aanrekent, moet je kunnen aan tonen dat je bij de patiënt was.

Dit doe je door tijdens het bezoek de e-ID kaart in te lezen in jouw verpleegkundige software.

Bij ieder bezoek en ieder inlezing wordt een time-stamp, die automatisch gekoppeld wordt aan de facturatiegegevens van de patiënt.

E-ID werkt niet / mijn patiënt heeft geen e-ID

Gebruik dan één van volgende manier van registreren:

  • Een kids e-ID inlezen
  • De elektronische vreemdelingenkaart inlezen 
  • Als deze documenten niet aanwezig zijn moet een geldig attest kunnen worden voorgelegd van diefstal of verlies zodat je dit kan registeren in je software.
  • De ISI+ kaart van de mutualiteit inlezen
  • Dit kan enkel voor personen die geen recht hebben op een e-ID, maar wel op de sociale zekerheid of voor kinderen jonger dan 12 jaar.

Wat zijn uitzonderingen?

Maximaal 10% van de bezoeken
In geval van overmacht of technische problemen is het soms niet mogelijk om bovenstaande registratiemethoden toe te passen. 

Wat dan wel kan is:

De barcode op het kleefbriefje elektronische inlezen/scannen

Manuele invoer van het INSZ-nummer van jouw patiënt, vermelden waarom het inlezen niet lukt

Er is geen registratie van de e-ID nodig als er geen patiëntencontact vereist is.  Bijvoorbeeld: verpleegkundig consult, opmaak bijlage 81

 

Maak een afspraak

Vul je gegevens in en wij nemen met u contact op. Zo kunnen we opzoek gaan naar een geschikt moment  om af te spreken om al je vragen te beantwoorden.

Contacteer ons